AB kuruluşundan Rus hava sahası uyarısı

Azerbaycan Havayolları’na ilişkin bir yolcu uçağının Kazakistan’da düşmesinden yaklaşık iki hafta sonra yayınladığı uyarıda Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA), Rusya üzerindeki uçuşları “yüksek riskli” olarak kıymetlendirdi.

Avrupa Birliği’ne (AB) bağlı kuruluş bugün yayımladığı güvenlik ikazında, Ukrayna’daki savaş nedeniyle “Rusya Federasyonu hava alanında sivil uçakların ezkaza amaç olma” riskinin bulunduğuna dikkati çekti. Bunun “muhtemelen sivil ve askeri üniteler ortasındaki uyumun yetersizliğinden” kaynaklandığını tabir eden EASA, Rusya’nın batı bölgelerinde hava alanının kullanılmasından kaçınılması tarafındaki tavsiyesini yineleyerek, kapsamını genişletti.

AB ülkelerindeki havayollarının Rus hava alanını kullanmadığını belirten Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı, “savaşla temaslı risklere rağmen” öteki ülkelerden birçok havayolu şirketinin Rus havası üzerinden uçuşları sürdürdüğünü söz etti.

Türk havayolu şirketleri Rus hava alanını kullanıyor

Çin, Türkiye ve Körfez ülkelerine ilişkin havayolları Rus hava alanını kullanmayı sürdürüyor. Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin AB ülkeleri havayollarının Rus hava alanını kullanmalarını ise yasaklamıştı.

Azerbaycan Havayolları’na ilişkin Brezilya imali Embraer 190 tipi uçak Bakü-Grozni seferini yaparken 25 Aralık’ta Kazakistan’da düşmüştü. Kazakistan’ın batısındaki Aktau yakınlarında düşen uçakta 38 kişi hayatını kaybetmiş, 29 kişi ise sağ olarak kurtulmuştu. Azerbaycan, uçağın Rus hava savunma sistemleri tarafından düşürüldüğünü savunuyor.

Rusya Devlet Başkanı Putin uçağın düşmesinden ötürü özür dileyerek, uçağın Grozni’ye inişe geçtiği sırada Rus hava savunma sistemlerinin faal olduğunu belirtti. Lakin Putin, uçağın düşmesinden direkt Rusya’nın sorumlu olduğunu kabul etmedi. Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ise Rusya’nın uçağı kazara vurduğunu kabul etmesini istiyor.

2014 yılında Amsterdam-Kuala Lumpur seferini yapan Malezya Havayolları’na ilişkin bir yolcu uçağının Ukrayna hava alanında füze ile vurulması sonrasında EASA, “Çatışma Bölgesi İhtar Sistemi” oluşturarak, yolcuların korunması hedefiyle havayolu şirketlerine yönelik tavsiyeler yayınlıyor.

DW, AFP/JD, EC

DW Türkçe’ye sansürsüz nasıl erişebilirim?

İlginizi Çekebilir:Bahar Aksu’nun ardından isyan: “Adalet istiyoruz”
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

CHP’nin hedefi Konya’da ‘Yozgat etkisi’
TCMB’den bir kez daha faiz indirimi kararı
Almanya’da 16 Aralık’ta güven oylaması, 23 Şubat’ta seçimler
Enflasyon düşerken geçim sıkıntısı nasıl artıyor?
Barım tutuklanma talebiyle hakimliğe sevk edildi
Ekrem İmamoğlu’ndan 200’ün üzerinde suç duyurusu
Holigan bete Giriş | © 2025 |