Birlik partilerinden Deutsche Bahn baskısı

Almanya’da Mayıs ayında misyona başlaması beklenen koalisyon hükümetinin büyük ortağı Hristiyan Birlik partileri (CDU/CSU) sık sık yaşanan aksaklık ve gecikmelerle gündeme gelen Alman demiryolları işletmesi Deutsche Bahn’ın (DB) idare konseyinin “bir an önce” değişmesini talep ediyor.

Sosyal Demokrat Parti’yle (SPD) üzerinde uzlaşılan koalisyon mutabakatında, daha fazla uzmanlık tesis etmek ve mevcut yapının sadeleştirilmesi gayesiyle hem DB kümesinde hem de alt yapıdan sorumlu InfraGo şirketinde idare ve kontrol konseyinin yine yapılandırılmasının planlandığı belirtilmişti.

Birlik partileri meclis küme lider vekili Ulrich Lange, Alman haber ajansı dpa’ya yaptığı açıklamada bu değişikliğin “bir an önce” gerçekleşmesini istediklerini söz etti. “Bu, yasama periyodunun sonuna bırakmak istediğimiz bir proje değil” diyen Lange, “Yönetim ve kontrol konseyleriyle ilgili kararların sürecin başında alınması gerektiğini” savundu.

Lange, “milletvekilleri ve bu şirketin sahibi olan devletin temsilcileri olarak DB’nin ilgili heyetlerinin son yıllarda ortaya koyduğu performanstan mutlu olmadıklarını” tabir etti.

Süddeutsche Zeitung’a da demeç veren Lange, “DB idare şurasının üçte bir oranında küçültülmesi gerektiğini” savundu.

“Yönetim de sorumlu”

Koalisyon görüşmelerinde Ulaştırma Çalışma Kümesi’nde yer alan Lange, demiryollarındaki altyapının durumu ve trenlerin gecikmesi üzere sıkıntılara değinerek, “Pek çok sunum ve grafik vardı, ancak kelam verilenlerden çok azı hayata geçirildi” diye konuştu. Lange, şirketin idaresinin de bu tabloda hissesi olduğunu söz etti. Bir şirketin yönetmiyle ilgili bir memnuniyetsizlik varsa harekete geçilmesi gerektiğini belirten muhafazakar siyasetçi, “Bu, idare heyetinin yanı sıra elbette denetleyici organ olarak kontrol şurasını da ilgilendiriyor. Şuraların acilen küçültülmesi gerektiğini düşünüyoruz” diye konuştu.

Mevcut konsey sekiz üyeden oluşuyor. Yönetim kurulu başkanlık koltuğunda 2017’den bu yana Richard Lutz oturuyor. Kontrol konseyinin başkanlığı misyonunda ise daha evvel uzun yıllar Maliye Bakanlığı’nda müsteşarlık yapmış olan Werner Gatzer bulunuyor.

DB’nin performansında rekor düşüş

Devlete ilişkin DB bir müddettir pek çok alanda farklı problemlerle gündeme geliyor. Yıllardır altyapıya yatırım yapılmamış olmasının bu tablodaki rolüne dikkat çekilirken uzmanlara ve kurum içinden kaynaklara nazaran, şirketin idaresinde de önemli kasvetler bulunuyor.


Deutsche Bahn CEO’su Richard LutzFotoğraf: Carsten Koall/dpa/picture alliance

Geçtiğimiz yıl, uzun uzaklık trenlerinin sırf yüzde 62,5’i vaktinde varış sağlayabilirken şirket, tekrar milyarlarca euroluk ziyan açıklamıştı. Şirketin CEO’su Richard Lutz, “Pek çok alanda hem kendi amaçlarımızdan hem de müşterilerimizin bizden beklediği hizmet düzeyinden çok uzağız” açıklamasında bulunmuştu. Şirket, 2027’ye kadar uzun uzaklık seferlerinde dakiklik oranını yüzde 75 ila 80’e çıkarmayı hedeflediğini bildirmiş, operasyonel olarak da bu yıl yine kâra geçme amacını duyurmuştu.

DW/SÖ,EC

DW Türkçe’ye manisiz nasıl ulaşabilirim?

İlginizi Çekebilir:Almanya sınır güvenliğini nasıl sıkılaştırıyor?
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Alman akademik değişim programı kemer sıkacak
Pehlivan, Asker ve Selek’in gözaltına alınmasına tepkiler
“Türk ordusu Suriye’deki üsleri inceledi” iddiası
Filistinli saldırganların aileleri sınır dışı edilecek
AB’ye düzensiz geçişlerde düşüş
DSÖ’den Gazze’de açlık ve kıtlık uyarısı
Holigan bete Giriş | © 2025 |