“Sağlık influencer’ları AB kurallarını ihlal ediyor”

Avrupa merkezli tüketici muhafaza örgütü Foodwatch, toplumsal medyada aldatıcı halde besin desteği reklamları yapıldığını ve Avrupa Birliği’nin (AB) tüketiciyi muhafaza kurallarının ihlal edildiğini bildirdi.
Örgüt, araştırması kapsamında 20 gün boyunca 95 farklı fitness ve sıhhat influencer’ının Instagram paylaşımlarını tahlil etti. Bu süreçte 152 farklı besin desteğinin reklamının yapıldığını belirleyen Foodwatch, tüm hadiselerde reklamların AB’nin ilgili sıhhat yönetmeliklerine terslikler içerdiğini belirtti.
Tüketicilerin yanlış sıhhat vaatleriyle yönlendirildiğini belirten Foodwatch, çevrim içi pazarların daha sıkı denetlenmesini talep etti.
Foodwatch’a nazaran toplumsal medya influencer’ları “daha yeterli karaciğer değerleri” üzere tıbbi tesirler vaat ediyor yahut kolajen bazlı olduğu söylenen eserlerin bilimsel olarak kanıtlanmamış “faydalarından” bahsediyor. AB kuralları, besin desteklerinin kanıtlanmamış tıbbi yararlar ileri sürülerek pazarlanmasını yasaklıyor.
“Sosyal medyada yaşananlar sıhhat reklamcılığının Yırtıcı Batı’sı gibi” benzetmesini yapan Foodwatch Almanya Genel Müdürü Dr. Chris Methmann, “Denetim yok, kural yok, riskler umursanmıyor” dediği çevrim içi pazarın tesirli biçimde denetlenmesi davetinde bulundu.
AFP / MUK,ET
DW Türkçe’ye nasıl manisiz erişebilirim?